Osvětlení vozu.

 

Zadní lampa Notek

Zadní lampa měla překlápěcí kryt, který byl buďto nahoře nebo dole. V horní poloze krytu se odkryla spodní dvě světla. Vlevo červené koncové a vpravo oranžové brzdové.

Na spodní straně lampy byla posuvná západka. Při přesunutí doprava odkryla zasklené okýnko pod koncovým světlem a tím bylo dosaženo osvětlení značky. Při přesunutí doleva se okýnko zavřelo.

Pokud se hlavní kryt lampy překlopil do spodní polohy, objevila se čtyři zeleně zasklená okýnka - tzv. odstupové světlo. Toto odstupové světlo sloužilo k udržování správného rozestupu mezi jednotlivými vozidly při jízdě v noci bez světel. Tento režim můžeme nazvat třeba neviditelné osvětlení. Až do vzálenosti cca 300 metrů je vidět jedno zelené světlo. To je známka toho, že Vaše vzdálenost je příliš veliká. Při odstupu okolo 35 metrů jsou vidět dvě zelená světla. To

indikuje správný odstup pro jízdu v koloně. Pokud vidíte tři nebo čtyři zelená světla, je vaše vzdálenost od předcházejícího vozidla menší než 25 metrů a to je nebezpečně málo. Odstupové světlo je tedy prostý ale účinný nástroj pro správný pohyb celé kolony vozidel v noci bez použití světel.

.

Přední světlo Notek

Hlavním posláním předního světla typu Notek je nebýt viděn. Uvnitř světla je uzavřená žárovka. Mrňavým skleněným okýnkem světlo uniká ven, ale není přímo vidět. Světlo se odráží od spodní strany plechového deklu a to co zbude dopadá na zem. Až bude někdy temná noc, sedněte do auta, nerozsvěcejte světla, na přední nárazník si dejte hřbitovní svíčku a jeďte. Budete si připadat jako frontový řidič při nočním utajeném přesunu.